Úvod   Škola   Výlety   Kultura   Zábava
TANEČNÍ

PLESY

OSTATNÍ
» 4.B a kultura «


Tento oddíl by mohl mít podnadpis: aneb jak se škola snažila ze zvířat vychovat kulturně vzdělané lidi. U některých se to vcelku zdárně povedlo, jiným to bylo jedno.

Naše převýchova počala hned v prvním ročníku, kdy jsme absolvovali týden v minitanečních. Někteří se snažili proniknout do tajů tanečních kroků, či společenské etiky, jiní to brali jako způsob vypadnutí ze školy. Už tehdy někteří pochopili, co je čeká v tanečních a proto si pomalu zvykali na nedostatek chlapců-kluci tak, že vystřídali několik tanečnic na jeden tanec, nebo radši vůbec nepřišli (tím tomu ovšem moc nepomohli), děvčata se začala párovat spolu a tak vznikaly krásné dvojičky.

Podobně to vypadalo i v tanečních, kam už jsme chodili společensky oblečeni a etiku nám vtloukali do hlavy v jednom kuse. Jak máme sedět, mluvit, usmívat se, chodit a v neposlední řadě i tančit.

Prodloužené se těšily hojné návštěvnosti především našich rodičů, kteří se rozplývali nad tím, jak už jsme dospělí. Ovšem pro navázání společenských kontaktů a využití nově nabitých znalostí etiky to bohatě stačilo. Oproti tomu školní plesy byly co do výchovného hlediska poněkud nevhodné. To jim ale přidalo na zábavnosti a nikdo si nestěžoval.

Dalším způsobem našeho vzdělávání bylo chození do kina na filmy. Ovšem i tato cesta našeho vzdělávání se povětšinou nesetkala s velkým úspěchem. Mnozí by totiž dali přednost např. Potterovi (na kterého šli studenti nižšího gymnázia) či nějakému thrilleru před filmem, jako je Erasmus, či Štěstí. Jak už ale někteří pochopili, tak kulturní vzdělání si žádá své oběti.

Peťa S.


(C)2006 Veronika Gajová

TOPlist